Stjärntecken

Är det någon annan än jag som kan sitta och läsa hur mycket som helst om stjärntecken? Det intresserar mig av någon anledning. Jag är kräfta, så läser ju såklart mycket om det. Det läskiga är att till 95% av allt som står om kännetecken för kräftan och egenskaper mm. stämmer in på mig! Det känns som att jag är en exemplarisk kräfa (om man nu tror på allt som skrivs). Jag har ju såklart varit inne på många hemsidor och jämfört och de säger alla i stort sätt samma saker. Jag vet inte om alla skulle uppfatta att allting om kräftan stämmer in på mig, jag kan bara säga utifrån hur jag uppfattar mig själv.

Hur är det med er, stämmer era stjärntecken överens med hur ni är som person?

Här är lite fakta om kräftan som jag hittat på flera sidor:

Kräftan är symbolen för beskyddaren, föräldern. Känslor är en väldigt viktig del av Kräftans liv. Även om de är naturligt defensiva och rädda för att bli svikna, så går de helhjärtat in i relationer och är en trofast, lojal och kärleksfull partner. Kräftan är vänligt och sympatiskt med ett stort behov av att fostra och beskydda, men de har även ett djupgående mindervärdighetskomplex som kan vara svårt att tackla.

POSITIVA EGENSKAPER:
Vänlig, känslig, sympatisk, livlig fantasi, starka faders- och moderskänslor, omtänksam och beskyddande, försiktig, patriotisk, orubblig, klipsk, sparsam, emotionellt välutrustad, utmärkt läggning för husligt arbete.

NEGATIVA EGENSKAPER:
Överemotionell, hyperkänslig, lättstött, eldfängd till humöret, lynnig,
ombytlig, svag karaktär under hård yta, benägenhet för självömkan,
långsint, osäker och svag för smicker,och oordentlig.

Vad tycker ni, stämmer det in på mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0