Drömkropp

Det pågår hela tiden hysteri om hur man ska se ut och hur man ska vara. Inte för smal. Inte för tjock. Inte för normal. Inte för personlig. Du får inte låtsas vara någon annan samtidigt som du inte får vara dig själv. Helt sjukt samhälle vi lever i. Man får inte trivas med sig själv, då anses man vara för självgod. Men man får heller inte ha dålig självkänsla, nej då är man bara ute efter uppmärksamhet. Förstår ni var jag försöker komma någonstans?

Enligt mig finns det ingen perfekt kropp. Det är mycket charmigare att alla ser olika ut. Om det var menat att alla skulle se likadana ut så skulle vi ju födas så?

Min drömkropp är därför inte efter Victoria Secret-modellernas mått, utan drömkroppen för mig är att vara slimmad. Och med slimmad menar jag att vara tränad, att vara i from, att må bra fysikt och att orka prestera. Dansare är så himla vackra just pågrund av alla dessa punkter enligt mig. Jag tror att om man mår fysiskt bra så syns det både på in och utsidan. Man blir gladare och piggare av att träna. Ska se till att skaffa ett gymkort så att man kan börja komma i form igen (har allvarligt sämre kondis än min farmor!) haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0