Anxiety

Är det bara jag som får ångest när jag tänker på skolan? Har kommit in i en sån Piiiip svacka att det känns som att jag mest skulle gynnas av att hoppa av. Men det kan jag såklart inte göra. Jag har så många uppgifter som jag ligger efter i, och högen bara växer. Vad gör man när man är skoltrött och har låg självdiciplin? Kändes skönt när föräldrarna hade koll på vilka läxor man hade till när, då kom man inte undan med någonting! Utifrån det perspektivet så känner jag mig inte riktigt redo att fylla vuxen. (Fjärde juli för er som glömt ;D skicka paketen till min hemadress!). Haha nä men..Allt ansvar som kommer med att bli vuxen både skrämmer mig och får mig att längta. Jag vill bo själv, jag vill köpa min egen mat och bestämma vilka kanaler jag ska ha på min boxer. Jag undrar bara hur det ska gå när jag inte ens kan få mig själv att sätta mig ner och ta tag i skolan. Jag har ju redan haft min skoltröttsperiod?

Vilken attityd ska man ta på sig? *Allting löser sig* eller *Helvete!! Jacqueline, nu är det du som tar tag i ditt liv!*

Allt jag tänker på är att komma bort. Komma bort från skolan, komma bort från all otrevlighet och allt (o)növändigt skit såsom vem har den nyaste mobilen och vem drack mest i helgen. Jag vill bara ta mitt pick och pack och dra. Vart bryr jag mig inte, men i Sverige kommer jag inte kunna stanna mycke länge till. Folk är så ytliga. Alla säger att insidan räkna, men vi alla vet att det inte är hela sanningen. Människor dömer varandra varenda sekund, utan att blinka. Var kommer allt hat ifrån? Nu pratar jag inte bara om Sverige, utan hela världen. Vad är det som får folk att hata? Okunskap. Främmande. Olika. Det gör mig rädd.

Har ni tänkt hur hela j*kla världen är korrupt? I skolan tittade vi på filmen Farenheit 9/11 och dt var verkligen "eye-opening". Allt i filmen stämmer nog inte, eftersom den är vinklad, men den var ändå värd att titta på. Den gav mig många tankar samma eftermiddag. Det är läskigt att vi tror att vi vet vad som pågår i världen, men vi har egentligen ingen aning. Det finns så många hemliga avtal och handlingar här i världen. Så mycket som döljs för allmänheten.

Nä, nu har jag nog bubblat färdigt för ikväll. Godnatt på er. xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0