Söndag

Hejsansvejsan i lingonskogen!

Hur har er helg varit? Min har varit toppen. Inte gjort så mycket, men den har varit skön! Min minisyrra och hennes pappa har varit och åkt skidor hela helgen, så har varit hemma med mamma och Jasmine :) Idag var vi och shoppade lite. Fick med mig ett par svarta byxor! Wiiiiee! För er som inte förstår min glädje; Jag har så svårt att hitta byxor som passar för att jag har så svankig rygg. Prövade över tio par jeans idag i olika affärer, samma problem med alla. Weekdays jeans brukar passa rätt bra annars, men kan istället se helt rak ut. Haha vilka i-landsproblem^^

I fredags var mamma borta på middag, så jag lagade middag åt Jasmine och hennes söta kompis, sen kom Christian hit och vi såg en halv film. Jag hängde inte med och höll på att däcka för jag sov bara tre timmar natten innan. Lördagen bestod av att sitta själv hemma, Jasmine hade tre matcher och mamma curlade henne, så fick sätta på tv'n för att få lite sällskap. På kvällen så åt vi räkmackor (MUMS!!), såg melodifestivalen, som för övrigt sög, och sen såg jag Den innersta kretsen. Den var lite mysko, fattade inte riktigt slutet, men det var bra skådisar.

Haha märkte nu att jag började helgberättandet från fel håll men ni får överse det.

Någon som sätt serien "No ordinary family"? Såg ett avsnitt på tv i helgen och tyckte det var rätt bra, så laddade hem några. Får se om det är värt att titta på. ÅH HERRE GUD! Insåg precis att jag har ett Grimm avsnitt att titta på. Lycka! Den serien är så himla bra.

På tal om bra; Jag håller på att läsa om Vargbröder för...tredje? Fjärde gången? Aja. Den serien är också grymt bra. Läs den om ni inte gjort det! Den riktar sig väl egentligen till typ fjortonåringar eller så, men den är lätt värd att läsa ändå. Det är tom. ett +, eftersom man hinner läsa så mycket på en gång ^^
Det måste vara min favoritboksserie. Har alla böckerna hemma och har läst alla förutom den sista minst två gånger, men funderar nu på att haffa dem på engelska...Kan vara värt, gillar ju att läsa engelska böcker. Böcker som är från början engelska är också oftast bättre på originalspråket.

Nu ska jag skona er från mer onödigt babbel!
Ni får sova så gott och drömma fina drömmar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0