Otrohet

Fyfaan, finns det något värre än otrohet? Jag kan inte fatta hur man kan göra något sånt mot någon man påstår sig älska. Vad tänker folk med? Inte är det hjärnan iaf...

Vad räknas till att vara otrogen? En kyss? Ett knull? För mig är det nog situationen som spelar mest roll. Var det en olycka eller visste personen vad den gjorde? Visst, att vara otrogen sker inte bara sådär, men det går ju att diskutera.

Mitt ex var otrogen en gång när vi var tillsammans. Jag har nog insett det nu, att han var otrogen alltså. Han hade en tjejkompis som jag anade/visste att han en gång hade haft mer än bara kompis-känslor för, men det var ingenting jag gick runt och tänkte på. Men en dag så dök han upp i skolan med en halsduk högt upp runt halsen. Jag tyckte det var lite mystiskt eftersom det var vårväder och en sådär 15 grader, om inte mer. Iaf, jag tänkte inte mer på det förrens han började bete sig lite konstigt och bad om att få prata med mig bakom skolan. Då visade det sig att han hade FETA SUGMÄRKEN över hela halsen! Skojar inte när jag skriver att det inte fanns en liten bit av halsen som inte var illröd. Han sa iaf att det var en "olycka" och att det hade varit på skoj och blablabla, ni vet. Sorgligt nog så köpte jag det.

Idag hade jag bara gett killen en smaskig bitchslap och gått därifrån. Men det sägs att man accepterar den kärleken man tror att man förtjänar.

Jag förtjänar bättre än så. Det förstår jag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0