Mina lår går ihop :D

Lustigt hur ens humör och inställning till livet kan svänga så kraftigt från dag till dag. Idag har iaf varit en sjukt bra dag, är på tiptop humör! Det började med att gose ringer mig sent på lördagskvällen. Jag satt barnvakt och hade väl lagom kul...Och då frågar han om han ska hämta upp mig och köra mig hem mitt i natten. Haha blev så förvånad och lycklig så att det kom några tårar ^^ Vi sov i min 90-säng, bara det i sig är en utmaning! Hela söndagen gick åt till att dega och fira morsdag på en grekisk restaurang, MUMS. Längtar till Grekland, ska äta mig riktigt tjock då!

PÅ tal om tjock och min lite annorlunda rubrik...Läste Egoinas blogg (www.egoinas.se) och hon skrev om lår. Jag blev så himla nöjd när jag läste om hur alla har olika lår och att det faktiskt är okej. Om man har hängt med ett tag i bloggvärlden så vet man att det har varit världens hysteri om att folks lår går ihop och dittan och dattan. Vafan? Lår som går ihop? Helt sjukt att folk kan grubbla så mycket över sina lår, när det är så kvinnor ser ut? Jag tror att alla har minst en gång kollat sig i spegeln och känt sig missnöjda med någon kroppsdel. Jag vet att jag har gjort det tusen hundra miljoner gånger. Men vad tjänar det egentligen till? Om jag nu är så missnöjd med hullet på magen, att rumpan e lite dallrig och dom där låren, varför gör jag ingenting åt det?

Det är därför jag blir så glad när jag läser sånna där peppande inlägg. Det känns liksom okej. Folk ser olika ut, that's life. Och nog kan jag ställa mig i spegeln, kolla lite, och i smyg tycka att jag nog är helt okej ändå. Inte modellsnygg, men ändå ganska good-looking ändå. Fuck it liksom, alla är inte smala, alla har inte stora bröst, alla har inte den där perfekta rumpan och långa benen. Men alla har någonting. Något som gör dem till de de är. Något man kan vara nöjd med i smyg.

Jag kan känna att man i dagens samhälle (haha låter som nån åttioårig so-lärare!! xD ) att man inte får tycka att man är snygg, man ska alltid hålla på och klaga på någonting, bara för sakens skull. Helt sjukt att det inte är okej att kunna tycka att man är snygg. För att inte säga brutalt sjukt...

Skulle fan lägga upp en bild på mina lår om jag hade någon. Det får bli till nästa gång ;)

Lustigt att jag alltid får sån skrivarlust mitt i natten också, kl är 03:00...
I'm off to bed, sleep tight, don't let the bedbugs bite!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0