Linus

Har man inte världens bästa pojkvän om man får Sims3 i julklapp? Jag tror nog det va! Haha kommer sitta som en liten finnig trettonåring på jullovet och gamea, HAPPY. Fick ett fint halsband med Christians namn och vårt datum på och så klart en uggla :D så glad! Okej, det var inte en riktigt uggla, DET hade varit helt awesome. Hade börjat gråta...

På tal om gråta; Idag gick jag och min man i Haninge C och chillade lite. Så får jag en underbar, men hemsk idé om att vi ska gå in i djuraffären. "Vadå hemsk idé? Djur är väl gulliga?" tänker ni säkert. Ja, de är dem. För gulliga. Jag stod där som ett barn och kollade på kaninerna, och när Christian tyckte att vi skulle gå fick han dra mig i armen. Jag ville verkligen inte gå därifrån utan att få med mig en liten såndär hårboll med mig hem. Det sved i hjärtat haha... Kanske för att jag fick min lilla bebis Linus på hjärnan. Min älskade bebe :(



Linus är fan den konstigaste kanin som funnits haha. Han älskade morotsskal, inte lika förtjust i själva morötterna dock ^^. Han var en riktig liten tjockis som var höjdrädd. När hans lillebror William dog så blev han depprimerad så då fick han bo i vårt jacuzzibadkar! Nu kanske det låter konstigt och som djurplågeri eller nått, men badkaret är större än en vanlig kaninbur och han trivdes med sällskapet, så han mådde bra. 

När han fick vara lös i vardagsrummet, så la vi ut mattor/handdukar i en stor fyrkant eftersom han bara gled runt på golvet. Han fick vara på den fyrkanten (pga risken att bita i sladdar) och han visste att han inte fick skutta längre bort. Men när nyfikenheten tog över så gjorde han det ändå, och allt man behövde göra då var att vissla på honom. Då hoppade han tillbaka. Haha, vissla på en kanin lixom...Min gosegubbe<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0